1. اجزا شکوهی، محمد حسینی، مصطفی (۱۳۹۴). "سنجش و ارزیابی کیفیت زندگی در جهت دستیابی به توسعه پایدار (مورد مطالعه: محلات شهر یزد)". فصلنامه جغرافیا و مطالعات محیطی، دوره چهارم، ش ۱۵ (پاییز): ۹۹-۱۱۲.
2. براتی، ناصر؛ یزدان پناه شاه آبادی، محمدرضا (۱۳۹۰). "بررسی ارتباط مفهومی سرمایه اجتماعی و کیفیت زندگی در محیط شهری". جامعه پژوهی فر هنگی، سال دوم، ش 1 (تابستان): ۲۵-۴۹.
3. بنرجی، تریدیب و لوکایتوسیدریس، آناستازیا (1394) طراحی شهری: مفاهیم و جریان های معاصر. ترجمه: رضا بصیری مژدهی، نوید پورمحمدرضا و حمیده فرهمندیان. تهران: طحان.
4. توسلی، محمود، 1376 ، اصول و روش های طراحی شهری و فضاهای مسکونی در ایران، چاپ چهارم، تهران، مرکز مطالعات معماری و شهرسازی ایران.
5. حبیب، فرح،1385، کند و کاوی در معنای شکل شهر ، نشریه هنرهای زیبا، شماره 25، تهران، دانشگاه تهران.
6. حبیبی، سید محسن، 1375، از شار تا شهر- تحلیلی تاریخی از مفهوم شهر و سیمای کالبدی آن، تهران، دانشگاه تهران.
7. حبیبی، سید محسن،1382، چگونگی الگو پذیری و تجددی سازمان استخوان بندی محله، نشریه هنرهای زیبا، شماره 13، تهران، تهران، دانشگاه تهران.
8. حبیب، فرح،١٣٨٠ ، تحلیل شکل شهر معنا و معیار، رساله دکتری شهرسازی، تهران، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران.
9. دانشپور، سید عبدالهی؛ چرخچیان، مریم، 1386، فضاهای عمومی و عوامل موثر بر حیات جمعی، نشریه باغ نظر، شماره 7، بهار و تابستان 1386، تهران، پژوهشکده نظر، صص 28-19.
10. ربانی خوراسگانی، علی؛ صدیق اورعی، غلامرضا؛ خنده رو، مهدی (۱۳۸۸). "بررسی سرمایه اجتماعی و عوامل مؤثر بر شکل گیری آن در سطح محله". مجله علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، سال ششم، ش ۲ (پاییز و زمستان): ۱۱۹-۱۴۹.
11. زند رضوی، سیامک؛ ضیائی، کیوان؛ رحمانی، مریم (۱۳۸۸). "ظرفیت های سرمایه اجتماعی برای برپایی اجتماعات محله ای در شهر دوستدار کودک) در بم". فصلنامه علمی- پژوهشی رفاه اجتماعی، سال نهم، ش ۳۳ (تابستان): ۸۱-۱۰۴.
12. شارع پور، محمود (۱۳۸۵). سرمایه اجتماعی مفهوم سازی، سنجش دلالت های سیاست گذاری، ساری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران
13. شارع پور، محمود؛ حسینی راد؛ علی (۱۳۸۷). "بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و مشارکت ورزشی (مطالعه موردی: شهروندان ۱۵-۲۹ ساله شهر بابل)". نشریه حرکت، ش ۳۷ (پاییز): ۱۳۱- ۱۵۳.
14. شجاعی باغینی، محمد مهدی (۱۳۸۷). مبانی مفهومی سرمایه اجتماعی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
15. صادقی شاهدانی، مهدی، مقصودی، رضا (1389) سنجش سرمایه اجتماعی استان های کشور با استفاده از روش تحلیل سلسه مراتبی. دانش سیاسی، سال ششم، شماره 2، صص 1186-139.
16. عارفی، مهیار (1380) به سوی رویکرد دارایی-مبنا برای توسعه اجتماع محلی. ترجمه نوین تولایی، تهران: هنرهای زیبا، شماره 10، صص 33-22.
17. عبدالهی، مجید (1392) ارزیابی ابعاد اجتماعی محله های شهری در چارچوب دیدگاه سرمایه اجتماعی، مورد پژوهی محله های شهر شیراز. مدیریت شهری، شماره 32، صص 184-163.
18. عینالی، جمشید؛ رومیانی، احمد (۱۳۹۳). "ارزیابی توزیع سرمایه اجتماعی در محلات شهری، مطالعه موردی: زنجان". فصلنامه مطالعات برنامه ریزی شهری، سال اول، ش ۴ (زمستان): ۱۱۹-۱۳۶.
19. غفاری، غلامرضا (۱۳۹۰). سرمایه اجتماعی و امنیت انتظامی، تهران: جامعه شناسان.
20. فنی، زهره؛ ویران، اسماعیل (۱۳۸۹). "برنامه ریزی مردم محور (مشارکتی) در مقیاس خرد شهری (محله)، نمونه موردی: محله اسلام آباد زنجان". فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، سال بیست و پنجم، ش ۹۸ (پاییز): ۷۹-۱۰۲.
21. فیلد، جان (۱۳۸۶). سرمایه اجتماعی، ترجمه احمدرضا اصغرپور ماسوله. مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد
22. گلکار، کورش (1387) محیط بصری شهر: سیر تحول از رویکرد تزئینی تا رویکرد پایدار. مجله علوم محیطی، سال پنجم، شماره چهارم، صص 114-95.
23. مدنی پور، علی، 1387الف، طراحی شهری نگرشی بر فرایند اجتماعی مکانی، ترجمه فرهاد مرتضایی، چاپ سوم، تهران، انتشارات پردازش و برنامه ریزی شهری شهرداری تهران.
24. مدنی پور، علی، 1387ب، فضاهای عمومی و خصوصی شهر، ترجمه فرشاد نوریان، تهران، انتشارات پردازش و برنامه ریزی شهری شهرداری تهران.
25. مدیری، آتوسا، 1387، مکان، نشریه هویت شهر، سال دوم، شماره 3، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
26. Ashworth, G. (2009). The instruments of place branding: how is it done? European Spatial research and policy, 16 (1): 9-22.
27. Baker, B. (2007). Destination branding for small cities: The essentials for successful place branding. Portland, OR: Creative LeapBooks.
28. Dinnie, K. (2011). Introduction to the theory of city branding. In City Branding. London: Palgrave Macmillan.
29. Kavaratzis, M. (2004). From city marketing to city branding: Towards a theoretical framework for developing city brands. Place branding, 1(1): 58-73.
30. Rinne, J.; Paloniemi, R.; Tuulentie, S.; Kietäväinen, A. (2015). “Participation of second-home users in local planning and decision-making-A study of three cottage-rich locations in Finland”. J. Policy Res. Tour. Leis. Events. 7. Pp. 98–114.
31. Van Acker, V.; Goodwin, P.; Witlox, F. (2016). “Key research themes on travel behavior, lifestyle, and sustainable urban mobility”. Int. J. Sustain. Transp. 10. Pp. 25–32.
32. Madani pour, A, (1992),"Design of Urban Space: An inquiry into a Socio-Spatial Process", Willey, West Sussex.
33. Madnipour,Ali(2007), Designing the City of Reason, London, Rutledge Press.
34. Newman, Oscar, 1972, Defensible Space: Crime Prevention Thought Urban Design, New York: Macmillan.
35. Rapoport, Amos. (1982), "The Meaning of the Built Environment, A Nonverbal Communication Approach", Sage Publications, London.
36. Tomlinson, J.(1999b), Globalization and Culture . Cambridge : Polity .
37. Tomlinson, John, 1999, Globalization and Culture, Polity Press.