Journal archive for Google Scholar Robot!
Urban Design Discourse- a Review of Contemporary Litreatures and Theories
گفتمان طراحی شهری؛ مروری بر ادبیات و نظریههای معاصر
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 4, Number 2 (2023-9)
Studying Effect of Geometrical Pattern of Naghshe Jahan Square and Surrounded Buildings on Describing Social Groups from Viewpoint of KlausHerdeg
بررسی تاثیر الگوی هندسی ساختارشکل میدان نقشجهان و بناهای پیرامونی آن در تبیین گرههای اجتماعی از دیدگاه هردگ
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Operational Framework for Integrated Computing to Energy-Form Efficient in Architectural Design; Case Study: Isfahan Houses
چارچوب عملیاتی برای رایانش یکپارچه در طراحی معماری انرژی- فرم کارا؛ نمونه مطالعاتی: مسکن اصفهان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Universal design of public spaces for disabled people on Enghelab Street (between Ferdowsi Square and Tehran Welfare Organization)
طراحی همهشمول فضاهای همگانی برای افراد کم توان در خیابان انقلاب اسلامی (حدفاصل میدان فردوسی و سازمان بهزیستی تهران)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Nature-based Productive City: a New Approach in Urban Sustainable Development
شهر مولد مبتنی بر طبیعت، رویکردی نوین در حوزه توسعه پایدار شهری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Formation and Expansion of the Concept of Performance in Urban Studies Focusing on Guy Debord’s Concept of “Dérive”
شکلگیری و گسترش مفهومی از پرفورمنس در مطالعات شهری با تمرکز بر «یلهگردی» گی دبور
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Phenomenology of the Production of Urban Spaces Based on the lived Experience of Tehran Citizens in Public Cultural Places
پدیدارشناسی تولید فضای شهری در تجربه زیسته شهروندان تهران از فضاهای عمومی فرهنگی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Analysis Effect of the Visual Quality of Body´s Educational Space on Improving Self-Efficacy of Children 4 to 6 Years Old (Case Study: Isfahan Preschools)
تحلیل اثر کیفیت بصری کالبد فضای آموزشی بر ارتقای خودکارآمدی کودکان 4 تا 6 سال (مورد مطالعه: پیشدبستانیهای اصفهان)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles