دوره 4، شماره 4 - ( 1402 )                   جلد 4 شماره 4 صفحات 110-92 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khoramshahi H, Haghighatbin M, Pourjafar M. Improving landscape in Urban Green Infrastructure with Branding Approach. Urban Design Discourse
a Review of Contemporary Litreatures and Theories 2024; 4 (4) :92-110
URL: http://udd.modares.ac.ir/article-40-67533-fa.html
خرم شاهی هدیه، حقیقت بین مهدی، پورجعفر محمدرضا. ارتقاء منظر در زیرساخت‌های سبز شهری با رویکرد برندسازی. گفتمان طراحی شهری
مروری بر ادبیات و نظریه های معاصر. 1402; 4 (4) :92-110

URL: http://udd.modares.ac.ir/article-40-67533-fa.html


1- گروه معماری، دانشکده هنر، دانشگاه ترتبیت مدرس، تهران، ایران
2- گروه معماری، دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران ، haghighatbin@modares.ac.ir
3- گروه شهرسازی، دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
چکیده:   (324 مشاهده)
بیان مساله: مشکلی که در این تحقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد، تعارض احتمالی بین اهداف اقتصادی در برندسازی شهری و سلامت دراز مدت اکوسیستم شهری است. به طور خاص، نگرانی وجود دارد که تمرکز تنها بر جنبه‌های اقتصادی در طراحی شهری ممکن است سلامت اکوسیستم شهری را به خطر انداخته و منجر به آسیب‌های جدی در طولانی مدت شود.
هدف: هدف اصلی این تحقیق توسعه یک برند شهری است که اولویت‌های پایداری را برجسته می‌کند و سلامت اکوسیستم درون شهری را تقویت می‌کند. هدف این است که راهکارهایی برای حفظ و تقویت تعاملات اجتماعی و زیست محیطی از طریق طراحی منظر در زیرساخت‌های سبز شهری ارائه شود.
روش:  این تحقیق از رویکرد علمی-کاربردی با روش توصیفی-تحلیلی استفاده می‌کند. جمع‌آوری داده‌ها به صورت اصلی از کتابخانه انجام می‌شود، با تمرکز بر جمع‌آوری اطلاعات درباره زیرساخت‌های سبز شهری، به ویژه مسیرها و فضاها، و نقش آن‌ها در تقویت پایداری و تعاملات اجتماعی و زیست محیطی.
یافته ها و نتیجه گیری: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، تحقیق اجزای کلیدی و اصول زیرساخت‌های سبز شهری را شناسایی می‌کند. دو اجزای اصلی مسیرها و فضاها هستند که ساختار زیرساخت سبز را شکل می‌دهند. علاوه بر این ساختار اصلی، اصولی مانند چند کارکردی، ارتباط، هماهنگی، طراحی مبتنی بر فرآیند و برنامه‌ریزی استراتژیک را به عنوان اصول اساسی برای توسعه برندسازی پایدار شهری از طریق طراحی منظر معرفی می‌کند.
متن کامل [PDF 785 kb]   (92 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: منظر شهری
دریافت: 1401/11/25 | پذیرش: 1402/3/6 | انتشار: 1402/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.